X
تبلیغات
رایتل

کتاب مدیریت و کسب و کار در سرزمین حکایات

12 - خرداد‌ماه - 1393 16:12 نویسنده: chideman نثایی شایسته چاپ

کتاب مدیریت و کسب و کار در سرزمین حکایات


برگزیده اولین دوره جایزه ادبی پرفسور میرسپاسی 


و انتشارات امیران


تدوین شده ویژه ی تدریس دروس مرتبط با


 اصول و تئوریهای مدیریت با رویکردی جذاب


 برای خواننده و بخصوص جوانان عزیز دانشجو


«مثال زدن، فقط یک راه دیگر آموزش دادن نیست، تنها راه آن است.»

«البرت اینیشتین»

در دنیای کنونی، علوم مدیریت و کسب و کار، بیش از پیش، جایگاه خود را در علوم انسانی و بازرگانی یافته است و هر روز  به طور شگفت انگیزی بر تعداد علاقه­مندان این شاخه از علوم افزوده می­شود. همچنین تعداد افرادی که به دلایل شغلی و حرفه­ای مجبور به یادگیری اصول مدیریت و کسب و کار هستند نیز در حال افزایش است. البته شاید مهمترین دلیلی که موجب گردیده است تا بیشتر مردم دنیا، خود را درگیر مسائل مرتبط با مدیریت و کسب و کار بدانند این است که تقریباً تمامی شغل­ها و کسب و کارها، به صورت مستقیم و غیر مستقیم، نیازمند فراگیری اصول مدیریتی مربوط به حوزه های کاری خود هستند. بنابراین ضروری است تا با مجموعه اصول روز مدیریتی و کسب و کار، آشنا بوده و در موقع لزوم، آنها را به کار بست. اما نکته این است که یادگیری اصول مدیریت و کسب و کار به خودی خود، کمی خسته کننده و حوصله­بر است.

بنابراین در این کتاب، نویسنده تلاش کرده است تا ضمن اشاره به موضوعات برجسته و به روز مدیریتی، آنها را به زبانی ساده و در قالب حکایات و روایات انسان و حیوان، بیان نماید. قرآن کریم برای عینی و قابل فهم کردن مطالب و آموزه‌ها از تشبیه معقول به محسوس استفاده می‌کند از این رو باید در بیان مطالب معقولی که دور از دسترس و یا اندیشه فراگیران است، از روش تشبیه بهره جست.

بدون شک، این شیوه می­تواند به دانشجویان رشته های مرتبط، کمک نماید تا راحت تر موضوعات مورد نظر را فرا بگیرند. همچنین به مدیران، کارشناسان و کارمندان ادارات خصوصی و دولتی نیز کمک می­کند تا هر چه بهتر موضوعات اشاره شده را درک نموده و به­کار ببندند. سخنرانان و مجریان دوره­های آموزشی نیز می­توانند با بهره­گیری مناسب از حکایات و داستان­های موجود در کتاب، با اثربخشی بالاتری، مطالب خود را به مخاطبان، ارائه نمایند.

این کتاب مشتمل بر فصل هایی از علوم مدیریت و کسب و کار می باشد که برخی از آنها عبارتند از:

مدیریت و سازمان - خلاقیت ‏- برنامه­ریزی و کنترل ‏- تصمیم­گیری- مدیریت استراتژیک‏- مدیریت منابع انسانی- رهبری، انگیزش و ارتباطات- مدیریت تغییر و تحول سازمانی‏ - تفکر سیستمی- کار گروهی- اصول مذاکره و زبان بدن - یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده‏ مشتری مداری

 

دور و دراز ترین سفر ها با برداشتن قدم اول شروع می شود. جاده موفقیت انتظار شما را می کشد.

موفق و پیـروز باشید

                                                                                                                                                                                                                 وحید نثائی

(نویسنده نخستین کتاب پرفروش "طراحی و چیدمان فروشگاهی" با ویراستاری دکتر شایسته)


نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
ایمیل (پنهان میماند) :
وب/وبلاگ :
متن نظر :