کلینیک طراحی ، چیدمان ، راه اندازی و توسعه فروشگاهی "شانث شاپ" همراه با بسته کتابهای آموزشی اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی
کلینیک طراحی ، چیدمان ، راه اندازی و توسعه فروشگاهی "شانث شاپ" همراه با بسته کتابهای آموزشی اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی

کلینیک طراحی ، چیدمان ، راه اندازی و توسعه فروشگاهی "شانث شاپ" همراه با بسته کتابهای آموزشی اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی

کلینیک طراحی ، چیدمان ، راه اندازی و توسعه فروشگاهی "شانث شاپ"

فروشگاه زنجیره‌ای

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فروشگاه والمارت در ویرجینیا

فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجموعه فروشگاه‌هایی هستند که دارای مدیریت واحد هستند و در سطح یک شهر، کشور یا چندین کشور پراکنده‌اند. این فروشگاه‌ها از عنوان تجاری یکسانی استفاده می‌کنند و معمولاً محصولات مشابه یا تقریباً مشابهی ارائه می‌کنند.

در سال ۲۰۰۴ فروشگاه‌های وال مارت به عنوان بزرگترین و سرمایه دارترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهان شناخته شدند.[۱]

فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران

در ایران اولین فروشگاه زنجیره‌ای را برادران اخوان کاشانی با نام فروشگاه زنجیره‌ای «بزرگ» در سال ۱۳۴۰ تأسیس کردند[۲] و ۸ سال بعد عبدالحمید اخوان کاشانی، با شراکت احمد خیامی فروشگاه زنجیره‌ای کوروش را راه‌اندازی کرد.[۳] در حال حاضر فروشگاه‌های وال مارت و seven-eleven از فعالترین و بزرگترین فروشگاه‌های دنیا می‌باشند.

تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعال در ایران عبارتند از:

  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپرمی
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای جانبو
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای نجم خاورمیانه
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپر استار
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای خونه به خونه

پانویس


فروشگاه زنجیره‌ای از ویکی‌پدیای انگلیسی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد