کلینیک طراحی ، چیدمان ، راه اندازی و توسعه فروشگاهی "شانث شاپ" همراه با بسته کتابهای آموزشی اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی
کلینیک طراحی ، چیدمان ، راه اندازی و توسعه فروشگاهی "شانث شاپ" همراه با بسته کتابهای آموزشی اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی

کلینیک طراحی ، چیدمان ، راه اندازی و توسعه فروشگاهی "شانث شاپ" همراه با بسته کتابهای آموزشی اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی

کلینیک طراحی ، چیدمان ، راه اندازی و توسعه فروشگاهی "شانث شاپ"

سبک‎ها‎ی طراحی

سبک‎ها‎ی طراحی داخلی چگونه اند؟
طراحی و فضای داخلی ساختمانها باید متناسب با نیاز ساکنین انتخاب و چیده شوند. به عنوان مثال در فضای کار و اداره، دکورسیوان داخلی باید به گونه طراحی و چیده شود که کارکنان و پرسنل را برای کار ترغیب نمایند و عامل حواس پرتی آنها نباشد. این در حالی است که سبک طراحی اتاق‎ها‎ی پذیرایی با اشپزخانه متفاوت است. بنابراین می‎توان گفت هر فضایی با توجه به نوع کاربرد آن، چیدمان متفاوتی را می‎طلبد.
• شرکت‎ها‎ی طراحی داخلی
شرکت‎ها‎یی که در زمینه طراحی چیدمان داخلی و دکوراتیو فعالیت می‎کنند، براساس نیاز مشتریان و سفارشات آنها، کار طراحی را بر عهده می‎گیرند. یکی از مهم ترین ابزارهای شرکت‎ها‎ی طراحی داخلی، ارائه نمونه کارها به آنها می‎باشد. کتابچه دستی یا پورتفولیو که حاوی تعدادی از کارهای دکوراسیون داخلی است، در اختیار مشتریان قرار می‎گیرد تا نمونه سبک طراحی داخلی را در اختیار آنان قرار دهد. برای ساخت نمونه‎ها‎ی طراحی داخلی چندین مرحله نیاز است که عبارتند از:
1-  ساخت پورتفولیوی دستی و یا آنلاین
پورتفولیو یا کتابچه می‎تواند به دو صورت دستی و اینترنتی انجام شود. در این کتابچه، آلبومی از تصاویر فضاهای داخلی درج می‎شود که کم حجم و قابل حمل است. برای ساخت پورتفولیوی آنلاین، شرکتها در سایت‎ها‎ی رایگان ایرانی و خارجی که به این منظور به وجود آمده اند، عضو می‎شوند و برای پورتفولیوی دستی خود پوشه ای با بدنه ای مقاوم تهیه می کنند.
2- تهیه تصاویر قبل از اجرای پروژه
مشتریان قبل از طراحی داخلی با شرکت‎ها‎یی که در این زمینه فعالیت دارند، مشورت می‎کنند. متخصصان شرکت‎ها‎ی طراحی داخلی با تصویربرداری از زوایای بسته محیط، نور، مساحت و .... طرح اولیه ای از آن تهیه و سپس کار نهایی را با استفاده از سیستم طراحی می‎کنند. در پایان تصاویری ایجاد می‎شود که پیش بینی پروژه است. در پایان و با اجرای پروژه نیز می‎توان تصاویر زیبا و واقعی از زوایا تهیه نمود.
3- انتخاب تصاویر 
تصاویری که برای پورتفولیوها انتخاب می‎شوند با توجه به زاویه‎ها‎، نورپردازی، رنگ و ... بوده و هماهنگی و تضاد در آن دخیل است. تعداد 7 تا 10 تصویر برای ایجاد یک سبک، کافی است.
4- توضیحات تصاویر
زمانی که مشتریان در پورتفولیوها تصاویر را مشاهده می‎کنند، نیاز به راهنما دارند. در این صورت بهتر است توضیحات دکوراسیون داخلی در زیر هر یک از تصاویر نوشته شود. این نوشته‎ها‎ شامل ترکیب رنگ، چرایی انتخاب رنگ‎ها‎ی نامتناسب، موارد کاربرد هر یک از اجزای دکوراسیون و ... می‎باشد.
5-  استفاده از طرح‎ها‎ی مدرن
پورتفولیوها باید مدام بروزرسانی شوند. شرکت‎ها‎ نمی خواهند مشتریان نسبت به کار و اسلوب طراحی آنها بدبین باشند. بنابراین واجب است تا با شرایط روز دنیا پیش روند. برخی سبک‎ها‎ در جهان شناخته شده تر هستند و به عنوان سبک‎ها‎ی برتر جهان معرفی شده اند. در زیر به این نوع سبک‎ها‎ و چرایی موفقیت آنها می‎پردازیم.
• دکوراتیو مطابق با طراحی مراکشی 
در طراحی، استفاده از رنگ اهمیت زیادی دارد و جلوه خاصی به چیدمان می‎دهد. رنگ‎ها‎یی که در طراحی مراکشی استفاده می‎شود، عمدتا از آبی فیروزه ای، سبز و سفید است. بر این اساس طراح سعی می‎کند تا تمامی تابلوها، چراغ‎ها‎، فانوس، آثاری هنری، کف پوش و ... را با این رنگ‎ها‎ مطابقت دهد. در عین حال سبک معماری مراکشی نمایانگر سنت و فرهنگ کشور مراکش بوده که نمادهای این کشور در آن دخیل است. استفاده سایبان‎ها‎ی نصب شده بر روی سکوها چوب‎ها‎ی منبت کاری شده، کاشی‎ها‎ی سنتی این کشور و ... همگی یک نوع طراحی زیبا براساس سبک مراکشی را ایجاد می‎کند.
• دکوراتیو مطابق با طراحی ژاپنی 
ژاپن کشوری دربر گیرنده عناصر سنتی و مدرن است و بنابراین سبک‎ها‎یی که به شیوه ژاپنی طراحی می‎شوند، کلیات را به همان شیوه اجرا و تنها در رنگ و جزئیات تغییراتی ایجاد می‎شود. استفاده از درب‎ها‎ی کشویی، میزهای کوتاه، کف پوش‎ها‎ی حصیری، اتاق‎ها‎ پوشیده از تاتامی و رنگ‎ها‎ی طبیعی و خنثی، از جمله مواردی است که در این نوع سبک متداول می باشد. همچنین نقوشی که برای طراحی بر روی دیوارها استفاده می‎شود، براساس فرهنگ سنتی است.
• دکوراتیو مطابق با طراحی چینی
طراحی چینی رمانتیک است و طرفداران زیادی در جهان دارد. این نوع طراحی براساس طبیعت بوده و می‎تواند برای محیط‎ها‎یی که نیاز به انرژی خاصی دارند از قبیل اتاقهای پذیرایی استفاده شود. آب، چوب، فلز، آتش از عناصر مهم طراحی دکوراسیون در چین است. رنگ‎ها‎ نیز اهمیت زیادی در سبک چینی دارند. بیشتر رنگ‎ها‎یی که یادآور آتش هستند در این سبک استفاده می‎شوند از جمله رنگ‎ها‎ی طلایی، زرد، قرمز و مشکی.
• دکوراتیو مطابق با طراحی مصری
مصر کشوری با تمدن چندین هزارساله و اثار به جا مانده از عصر باستان و فراعنه که هر نوع هنری که با نقاشی‎ها‎ی این دوره منقش شود، به نوعی یادآور طراحی مصری است. طراحی مصری با سنگ‎ها‎، ستون، پنجره، مقابر، نقاشی‎ها‎یی با رنگ‎ها‎ی تند و لعاب دار، کنده کاری‎ها‎ی روی دیوار و ... سر و کار دارد. در این طراحی از رنگ‎ها‎ی درخشان و فریبنده استفاده می‎شود. استفاده از تصاویر فراعنه و استفاده از تابلوهایی با این تصاویر، در دکوراسیون مصری چشم نوازی می‎کند.
• دکوراتیو مطابق با طراحی هندی
در طراحی و چیدمان هندی، رنگ‎ها‎ی تند و گرم، بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می‎خورد. استفاده از نقاشی‎ها‎ و مجسمه‎ها‎ی فیل، قراردادن اشیای کوچک و تزئینی همچون قلیان، شطرنج، چهل تکه‎ها‎ی زر دوزی شده، وجود مندیر (معبد خانگی)، از جمله مشخصه‎ها‎ی این نوع سبک است.
• دکوراتیو مطابق با طراحی اروپایی
سبک اروپایی از سه فرهنگ ایتالیا، فرانسه و اسپانیا تاثیر پذیرفته است. در سبک فرانسوی طرح‎ها‎ی روستیک و سلطنتی به چشم می‎خورد که رنگ‎ها‎یی چون قرمز، طلایی، سبز و آبی بیشترین کاربرد را دارند. در سبک اسپانیایی تضاد عنصر اصلی طراحی بوده که در آن سادگی و تجمل در یکجا جمع شده است. در سبک روم، استفاده از تزئینات اهمیت زیادی دارد. از جمله کاربرد طاقچه‎ها‎ی نیم دایره، دیوار موزاییک شده، آب نما، استخر، پارچه‎ها‎ی منقوش و استفاده از تصاویر گلادیاتورها به عنوان قطعات موزاییک شده از ویژگی‎ها‎ی این سبک می‎باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد