کلینیک طراحی ، چیدمان ، راه اندازی و توسعه فروشگاهی "شانث شاپ" همراه با بسته کتابهای آموزشی اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی
کلینیک طراحی ، چیدمان ، راه اندازی و توسعه فروشگاهی "شانث شاپ" همراه با بسته کتابهای آموزشی اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی

کلینیک طراحی ، چیدمان ، راه اندازی و توسعه فروشگاهی "شانث شاپ" همراه با بسته کتابهای آموزشی اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی

کلینیک طراحی ، چیدمان ، راه اندازی و توسعه فروشگاهی "شانث شاپ"

طراحی داخلی دفتر کار به شیوه مدرن


طراحی داخلی دفتر کار به شیوه مدرن

طراحی داخلی دفتر کار به شیوه مدرن چگونه است؟
در گذشته محیط کار بصورت خشک و رسمی طراحی می‎شد. علت این امر، نبود ایده ‎ها‎ی جدید برای طراحی محل کار و بی‎توجهی مدیران شرکت ‎ها‎ و اداره ‎ها‎ عنوان می‎شود. خوشبختانه امروزه با ورود انواع ابزار‎ها‎ی طراحی و زیبایی، دکوراتیو محل کار به یکی از مهمترین اصول افزایش راندمان کاری تبدیل شده است. این اصول هر روز در حال تغییر بوده و کسانی که در عرصه طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت دارند، باید به بروزرسانی اسلوب طراحی داخلی توجه داشته باشند. در زیر به نکاتی که برای طراحی داخلی دفتر کار، باید به آن‎ها‎ توجه شود، اشاره می‎کنیم:
1- دقت در انتخاب رنگ ‎ها‎ با توجه به حوزه فعالیت شرکت
رنگ به عنوان فاکتوری مهم در ایجاد طراحی مدرن محیط کار به شمار می‎رود. به همین دلیل در انتخاب رنگ باید به حوزه فعالیت سازمان یا شرکت دقت نمود. در انتخاب رنگ چندین الگو وجود دارد از جمله ‎ها‎رمونی میان آن‎ها‎، هماهنگی و تناسب، استفاده از رنگ ‎ها‎ی هم خانواده، بهره گیری از پارادوکس رنگ، ایجاد خطای دید با استفاده رنگ ‎ها‎ و .... که می‎توانند ترکیبات زیبایی را در محیط کار ایجاد نمایند.
2- نورپردازی در محیط کار
نورگیر بودن محیط کار تاثیر زیادی بر کارایی و راندمان پرسنل دارد. به این معنا که فقدان نورخورشید، محیط را تاریک نشان داده و موجب می‎شود تا کارکنان خود را از فضای خارج دور بدانند. این امر نوعی افسردگی را ایجاد می‎کند. بنابراین بهتر است تا حد امکان محیط کار نور طبیعی داشته باشد. حال گاهی ساختمان بنا شده است و تیم طراحی دکوراسیون نمی توانند هیچ تغییری در آن ایجاد کنند، اما می‎توانند با به کارگیری روش ‎ها‎ی مدرن، نورپردازی ‎ها‎ی زیبایی ایجاد کنند به طوری که پرسنل با محیط حس یگانگی داشته باشند. البته به هنگام انتخاب نور، باید دقت کرد که میزان آن به گونه ای نباشد که باعث خستگی چشمان کارکنان شود. از سوی دیگر نورناکافی موجب ضعیف شدن چشمان پرسنل شرکت می‎شود.
3- استفاده از مبلمان مناسب
در محیط ‎ها‎ی کاری، استفاده از مبلمان ضرورت دارد. بهتر است از مبلمان ‎ها‎ی ارگونومیک استفاده شود. این نوع مبلمان راندمان کاری را افزایش داده و درد‎ها‎ی ناشی از نشستن طولانی مدت را کاهش می‎دهد. همین امر، انرژی کارکنان را برای بهره وری بیشتر افزایش می‎دهد. وجود مبلمان مناسب برای کارکنانی که ساعت‎ها‎ی مدیدی را پشت میز نشسته اند و با رایانه کار می‎کنند، ضرورت دارد. 
4- استفاده از فایل ‎ها‎ و قفسه ‎ها‎ی مخصوص
برای نگهداری و بایگانی پوشه ‎ها‎ و پروند‎ها‎ وجود فایل و قفسه ضرورت دارد. هر یک از کارکنان باید فایل ‎ها‎ی مخصوص داشته باشند. بطوری که میان آن‎ها‎ مرز مشخص شده باشد. این کار به ایجاد نظم در محیط کار کمک می‎کند و استقلال کارکنان را به دنبال دارد.
5- توجه به زیبایی دیوار‎ها‎
دیوار تاثیر زیادی بر زیبایی محیط داخلی ساختمان دارند. در محیط‎ها‎ی کار باید رنگ دیوار‎ها‎ متناسب با روحیه کارکنان انتخاب شود. دیوار سفید رنگ و ساده کسل کننده است. بهتر است در قسمت ‎ها‎یی از دیوار، از کاغذ دیواری یا دیوارپوش‎ها‎ی زیبا استفاده شود. نصب قاب عکس یا تصاویری از طبیعت، به کارکنان روحیه می‎دهد. البته توجه داشته باشید که قاب عکس و تصاویر از نوع هنری و دلنشین انتخاب شوند. برای مثال انتخاب یک تصویر خشن و جنگ طلب، موجب خشم کارکنان می‎شود. علاوه بر این وجود برخی وسایل و تزئینات کوچک در روی میز کار می‎تواند به زیبایی اتاق کار کمک کند. از جمله گذاشتن چراغ مطالعه، گلدان کوچک، یک گوی زیبا و .. باعث زیبایی محیط کار می‎شود.

طراحی داخلی دفتر کار به شیوه مدرن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد