طی ماه های گذشته (مرداد و شهریور)، دوره اصول برقراری ارتباط موثر، برای پرسنل سطح فروش و صندوقداران محترم فروشگاه رفاه برگزار گردید. در طی این دوره ها، موضوعاتی همچون مفهوم ارتباط اثربخش و ارکان برقراری آن، عبور از موانع برقراری ارتباط با مشتریان و همکاران، بررسی انواع مشتری، نحوه برخورد با انواع مشتریان و ... مورد بحث قرار گرفت و در پایان، به اتفاق فروشندگان و صندوقداران عزیز، بازدید از سطح فروشگاه بعمل آمد و به برخی از مشکلات مرچندایزینگ و چیدمان فروشگاهی اشاره و رفتار خرید برخی از مشتریان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
لازم به ذکر است این دوره ها تا کنون در فروشگاههای منتخب تهران انجام گردیده است و در طی ماه های آینده، در سایر استانهای کشور برگزار خواهد شد.
فروشگاه رفاه - تهرانپارس و جمهوری
فروشگاه رفاه - آزادی
فروشگاه رفاه - شهرری
برخی از موضوعات طرح شده در این دوره ها؛
- بررسی چیدمان انواع کالاها با توجه به ماهیت آنها،نوع شلف (قفسه)، رنگ، سایز و ...
- مزایای چیدمان عمودی، افقی، کراس، گروه کالایی و ...
- نحوه شارژ کالا، جلوگیری از دزدبری (Shoplifting)
- اهمیت پلانوگرام
- ...