کتاب اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی

کتاب اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی

با تمرکز بر نوع شناسی خرده فروشی


شرکتهای موفق ضمن عرضه محصولاتشان با مشاوره درخصوص چیدمان مناسب محصولات به مشتریان کمک می کنند تا از خریدشان لذت بیشتری ببرند 

و 

ضمن رعایت مشتری مداری تبلیغ مناسبی از محصولاتشان نیز ارائه می دهند.

کتاب اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی

 با نگاهی نو و چاپ رنگی برای اولین بار بطور جامع به این موضوع پرداخته است

ضمن پیشنهاد مطالعه این کتاب به شما مدیر فرهیخته و همکارانتان

 مزید امتنان خواهد بود تا مارا از نظرات خود بهره مند سازید تا در چاپهای بعدی از نظرات شما باذکر نام استفاده نماییم

ضمنا برای تبلیغ در کتاب مذکور در چاپهای بعدی آماده مذاکره می باشیم

باتشکر
 
 نویسنده:  وحید نثایی
  مدرس دانشگاه 
و مولف کتابهای متعدد در زمینه مدیریت ، بازاریابی و فروش

ویراستار علمی:  سید محمود رضا شایسته  
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

این کتاب با شمارگان 2100 نسخه در 327 صفحه
 توسط انتشارات ترمه 

منتشر و

 در نمایشگاه بین المللی 1390

رو نمایی و عرضه شد



کتاب مذکور به موضوعاتی همچون بازار و تاریخچه آن، انواع بازار، مشتری، کانال توزیع، انواع خرده فروشی ها و فروشگاه ها، مراکز خرید، مراکز خرید بزرگ دنیا، تاثیرات مختلف عناصر رایحه، موسیقی، نور، رنگ، قفسه بندی، موقعیت مکانی، پرسنل و ... می پردازد.
 نکته جدید و جالب این کتاب، خلق مبحث جدیدی در خرده فروشی با نام آمیخته فروشگاهی / خرده فروشی است. همانگونه که می دانیم آمیخته بازاریابی یا 4p و حتی بیش از آن، ابزار تصمیم گیری، سنجش و اندازه گیری مدیران بازاریابی بوده و هست 
ما در این کتاب یاد خواهیم گرفت که برای اداره بهتر مراکز خرید، فروشگاه ها، سوپر مارکت های بزرگ و هایپرمارکتها، نیاز به استفاده از ابزار مشابه، جدید و  جامعی احساس می شود که می تواند نقشه راه تمامی صاحبان خرده فروشی ها و حتی فروشندگان و پرسنل فروش فروشگاه های امروز باشد
نباید فراموش کرد که در دنیای پر تلاطم و بسیار رقابتی عصر حاضر، تسخیر افکار و نفوذ در دلهای مشتریان به هیچ وجه به مانند گذشته نیست و دیگر نمی توان بدون برنامه و استقرار ساختارهای جدید و تمهیدات لازم، مشتریان را به قفسه های فروشگاه هدایت نمود


 
مطالعه آنرا به تمامی اساتید، دانشجویان، بازاریان و 

تمامی فروشندگان و صاحبان خرده فروشی ها 

و فروشگاه های بزرگ پیشنهاد می کنیم

فقط تعداد معدودی کتاب با نرخ سال 1389باقی است

خرید کتاب از طریق تلفن و پست برای

 اساتید ، دانشجویان و علاقمندان

در کلیه نقاط کشور و خارج از کشور 

امکان پذیر است

برای خرید بالای 5 نسخه درتهران هزینه ارسال رایگان می باشد

ارسال درخواست خرید:

شیوه تهیه کتاب تلفنی:         09195591650


      www.salemclub.org





محیط، بهداشت و ایمنی فروشگاه و محل کار

محیط بشر شامل عوامل فیزیکی- روانی است که هر کدام در وضعیت سلامتی بشر نقش مهمی دارند. یکی از عوامل تنیدگی‌زا در انسان، محیط کار وی است که می‌تواند دیگر حیطه‌های زندگی او را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

پژوهشگران بهداشت حرفه‌ای دریافته‌اند که شرایط و محیط فروشگاه و محل کار نه تنها موجب بیماری‌های حرفه‌ای می‌شوند، بلکه می‌توانند نقش بسیار وسیع و تعیین‌کننده‌ای در سلامت و بهداشت روان مشتریان و شاغلین داشته باشند.[1]

امروزه متخصصان ایمنی دریافته‌اند فرایندی که به طور مستمر از طریق اعمال مدیریت، منجر به بهبود کیفیت می‌شود دقیقاً همان فرایندی است که سالیان متمادی سعی در به کارگیری آن برای پیشگیری از صدمات انسانی، ضایعات مادی و وقایع زیست‌محیطی داشته است. در واقع بهبود ایمنی از طریق یکپارچه‌سازی با مدیریت کیفیت جامع امکان‌پذیر است. بهترین عملکرد ایمنی را هنگامی می‌توان به دست آورد که نظام‌های مدیریت کیفیت واصول مدیریت ایمنی یکپارچه شوند. ارتباط چشم‌گیر بین اصول مدیریت کیفیت و اصول مدیریت ایمنی در فروشگاه و محل کار آشکار است. بهترین عملکرد فقط هنگامی قابل دستیابی است که یک تغییر فرهنگی یکپارچه و منسجم برای کیفیت یا ایمنی «در مسیری که یک فروشگاه یا سازمان به طور روزانه طبق آن فعالیت می‌کند» اجرا .......

 

ارگونومی در چیدمان فروش و فروشگاه مداری

ارگونومی به‏عنوان رشته‌ای از علوم که با به‏دست آوردن بهترین ارتباط میان مشتریان، کارگران و محیط کاری‌شان، مرتبط است تعریف می‌شود. ارگونومی با ارزیابی قابلیت‌ها و محدودیت‌های انسان (بیومکانیک و آنتروپومتری)، استرس‌های کاری و محیطی (فیزیولوژی کار و روانشناسی صنعتی)، نیروهای استاتیک و دینامیک روی بدن انسان (بیومکانیک)، احتیاط (روانشناسی صنعتی)، خستگی (فیزیولوژی کار و روانشناسی صنعتی)، طراحی و آموزش و طراحی ایستگاه کاری و ابزارها (آنتروپومتری و مهندسی)، سر و کار دارد. بنابراین ارگونومی از خیلی از علوم و مهندسی تشکیل یافته است.

ارگونومی فروش تلاش می‌کند تا با بازبینی سیستم‌های کاری، آنها را در جهت کاهش استرس‌ها وموانع فروش تغییر دهد.

 اصول ارگونومی در فروش و فروشندگی : طراحی تغییر، جایگزینی و نگهداری تجهیزات برای ارتقای بهره‌وری، زندگی کاری و کیفیت تولید طراحی و تغییر فضاهای کاری و فروشگاهی و جانمایی کاری و فروشگاهی برای سهولت و سرعت عملیات خدمات و فروش  

طراحی و تغییر روش‌های کاری شامل اتوماسیون و تخصیص وظیفه بین اپراتور و  فاکتورهای فیزیکی (گرما، سرما، صدا، ارتعاش، نور) در محل کار برای تولید بهتر و ایمنی کارکنان و مشتریان می‌باشد.

 

فاکتورهای استرس و نگرانی  در محیط‌ های فروش

هر محیط کاری، فاکتورهای استرس مخصوص خود را دارد. در زیر عوامل استرس شناخته شده در فروشگاه های و محل های فروشگاهی  ذکرشده است:

- پیچیدگی و تعداد ابزار مورد استفاده برای فروش

- وضعیت‌های محیطی غیرطبیعی (گرما، صدا، ارتعاش، روشنایی، مواد سمی و...)

- بار کاری فیزیکی و فکری نتایج بکارگیری ارگونومی

موارد زیر تعدادی از نتایج بکارگیری اصول ارگونومی در محل فروش است:

درک تأثیر مخصوص نوع فروش  بر جسم کارکنان ومشتریان

- پیش‌بینی پتانسیل اثرات طولانی مدت (یا تجمعی) فروش  بر جسم کارکنان و مشتریان

- ارزیابی تناسب محل فروشگاه  و ابزارها برای فروشندگان و مشتریان

- جنبه‌های بهداشتی ارگونومی پیشگیری از بیماری‌ها و اختلالات ناخواسته برای مشتریان و کارکنان

- بهترین استفاده از انرژی تلاش کاری

- بهترین استفاده از منابع و قابلیت‌های کارکنان و مشتریان

جنبه‌های اقتصادی ارگونومی در فروشگاه

- استفاده بهینه از انرژی که باعث کارایی بیشتر می‌شود

استفاده بهتر و بهینه ازامکانات فروشگاهی

- دوره‌های منظم کار و استراحت که باعث بهره‌وری بیشتر می‏شود

- حذف خستگی که باعث افزایش کیفیت کار می‌شود

   

موسیقی درمانی در فروشگاه

موسیقی درمانی فروش عبارت است از : کاربرد موسیقی و برنامه های موسیقی از جهت توان بخشی مشتریان برای خرید بیشتر و بهتر. از تعاریف گوناگونی که موسیقی درمانی توسط مراکز و انجمن های متفاوت ارائه شده به نوعی هدف از ابداع و کاربرد موسیقی درمانی به شکلی پویا بررسی شده است 
 

Lisager

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد